måndag, november 21, 2011

Middagspremiär :-)

 

För första gången sen Carro flyttade hemifrån så har jag varit hem till henne på middag ! *s*

Fan på tiden Ler Hon bjöd på jättegod snitzel och potatiskroketter, sallad och bea, hur gått som helst och betyget 10/10 Rullar runt på golvet och skrattar

Innan vi åkte dit s¨var Ullis & Ted här på en snabbfika och lämnade över en hundtrimmer som vi fick låna och ta med oss till Carro, hon tog hand om två avlivningshotade katter i Fredags och den ena var bara en ända stor tova. Stackars, stackars katt, svart långhårig och hur fin som helst i lynnet, sa inte ett ord när vi tog fram trimmern och satte på den, så det kan ju inte vara pga av att han varit ohanterbar innan som han såg ut som han gjorde. Men kraken var så full i tovor att det inte ens gick med proffsmaskinen, på ryggen känns det som han har en hel limpa fastklistrad *grrrr*

Blir så satans arg på människor som missköter sina djur på det viset, å det värsta är väl att hon sagt på telefonen att han hade lite tovor Ledsen Nu måste hela katten rakas in på bara skinnet Ledsen

Brorsan hans en rödhårig lika långhårig hade inte alls samma problem, där var det nån enstaka tova som gick hur lätt som helst att kamma ur.

Så det var bara att ta med trimmern hem och för Carro att besöka veterinär idag. 600 skulle det gå på, vilket jag inte tyckte var så farligt iaf att få hela katten rakad ev med lite lugnande.

 

Idag är det Måndag och jag är ledig, sitter här och gör just nu ingenting. Har kollat lite med banker och jämfört kostnader, fick ju som bekant lån på Handelsbanken, men bara på 6 år, jag vill gärna lägga upp det iaf på 7 år, så det blir lite mindre i månaden.

Jämförde med MarginalenBank (fd. citibank) Hos dom skulle exakt samma summa på exakt samma år bli 500 kr billigare i månaden ??? Hur det nu kan gå till ???

Men krånglet att söka där vet jag inte om jag orkar, måste ju skicka in inkomstbevis och en massa andra papper och om jag inte minns fel så tog det ganska lång tid förra gången (Då jag fick nobben) Nu har jag ju visserligen jobb, men inget som syns på sista deklarationen….

Så jag får fundera lite hur jag ska göra.

Snart är det julafton och för första gången på mycket länge har jag ingen ångest vart vi ska vara och göra, för flera månader sedan sa carro att dom tänker ha jul i år och det ar självklart att vi var välkomna, så det är bestämt sen länge att vi ska fira där, känns så skönt, hoppas verkligen att Mona kan komma också så jag får fira med båda mina tjejer Ler

Nyårsafton är också klar, vad som från början såg ut att bli en kryssning med bara mej och Micke har nu vuxit till ett kanongäng på 8, ev 10 och ev Carro och Berra Ler

Ringt varenda dag och fått återbokade hytter, tur och envishet har gjort att jag också fått lika många buffer samma tid och samma bord + buss till alla Ler

 

Livet flyter på positivt nu, tänk om jag bara kunde få önska mej en Thailandresa i 50-årspresent också så skulle det vara fullbordat *s*

Men det kan man nog glömma *s*

Inga kommentarer: